دنیای خودرو

معرفی و بررسی جدید‌ترین خودروهای جهان و تکنولوژی‌های صنعت خودروسازی

دنیای خودرو

معرفی و بررسی جدید‌ترین خودروهای جهان و تکنولوژی‌های صنعت خودروسازی

اپتیما 2017 سدان جذاب کیا

اولین سری از کیا‌ اپتیما سال ۲۰۰۶ معرفی شد که خودروی چندان موفقی نبود و به کشورمان نیز راه نیافت. اما نسل دوم آن، اولین اپتیمای بازار ایران بود که در سال ۲۰۰۹۹ رونمایی و همان‌ سال وارد کشور شد. هرچند در آن سال‌ها، ظاهر و خصوصا چراغ‌های جلوی اپتیما و سراتو، آن‌ها را شبیه به هم و مثل دو برادر با اختلاف اندازه نشان می‌داد، با شروع سال ۲۰۱۰ و رشد فروش حیرت‌انگیز خودروهای کره‌ای، اپتیما هم متحول شد و با چهره‌ای جسور و ظاهری کاملا متفاوت، نقش مهمی در موفقیت جهانی کیاموتورزداشت. البته نباید از نقش پیتر شرایر، طراح مطرح گروه هیوندای کیا، در جذاب‌تر کردن طراحی محصولات این برند غافل ماند.

کیا اپتیما

نسل سوم اپتیما که از سال ۱۳۹۰ یا ۲۰۱۲ وارد بازار ایران شد، تا سال گذشته و نزدیک به ۷ سال، بدون هیچ تغییر خاصی در بدنه و چراغ‌ها، توسط کیا تولید می‌شد؛ با این حال، اپتیما در طول این سال‌ها همیشه فروش خوبی در کشورمان داشت و گویی طراحی آن برای خریدار، جذاب باقی مانده است. اپتیما در سال ۲۰۱۵ نیز پرفروش‌ترین خودروی کیا در جهان بود و در آن سال حدود ۱۶۰ هزار دستگاه از آن به مشتریان تحویل داده شد.

از اواسط سال ۲۰۱۵، کیا عنوان کرد که نسل جدیدی از اپتیما را در سال ۲۰۱۶ معرفی خواهد کرد؛ خودرویی که از دید کارشناسان، صرفا یک فیس‌لیفت را تجربه کرده بود و تفاوت بنیادینی با مدل پیشین خود نداشت. اما مدل ۲۰۱۷ اپتیما، در فضای داخلی تغییرات زیادی دارد و از این حیث می‌توان آن را نسخه‌‌ای جدید دانست.

مشخصات فنی و قیمت کیا اپتما 2017

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.