دنیای خودرو

معرفی و بررسی جدید‌ترین خودروهای جهان و تکنولوژی‌های صنعت خودروسازی

دنیای خودرو

معرفی و بررسی جدید‌ترین خودروهای جهان و تکنولوژی‌های صنعت خودروسازی

بهترین بازی‌های اندروید

بررسی و معرفی بهترین بازی‌های اندروید را می‌توانید در لینک پایین صفحه مشاهده کنید


بهترین بازی اندروید

مراسم اسکار 2017

اسکار 2017، بزرگ‌ترین مراسم سینمایی دنیا در تاریخ ۹ اسفند برگزار می‌شود و مجری آن جیمی کیمل خواهد بود.


برای اطلاع از جدید‌ترین اخبار مراسم اسکار 2017 به لینک زیر مراجعه کنید.

اسکار 2017

دنا با دنا پلاس چه تفاوتی دارد؟

دنا پلاس هفته‌‌ی پیش هم‌زمان با پژو 207 صندوقدار به نمایش گذاشته شد. پس از ۵ سال از ورود دنا به بازار خودرو،ایران خودرو تصمیم گرفت که دنا پلاس را به بازار بفرستد. البته ایران خودرو به ‌غیر از دنا پلاس قصد دارد تا یکی دوسال آینده خودروهای دنا اتوماتیک و دنا توربوشارژ را به بازار ارائه دهد.

بدین‌ترتیب دناپلاس نه جعبه‌ی دنده‌ی اتوماتیک دارد و نه از موتور توربوشارژ استفاده می‌کند. در اصل دنا پلاس از لحاظ فنی تغییری با دنا نداشته است و بیشتر تغییرات اعمال‌شده در بدنه‌ی خودرو است.

دنا پلاس هفته‌‌ی پیش هم‌زمان با پژو 207 صندوقدار به نمایش گذاشته شد. پس از ۵ سال از ورود دنا به بازار خودرو،ایران خودرو تصمیم گرفت که دنا پلاس را به بازار بفرستد. البته ایران خودرو به ‌غیر از دنا پلاس قصد دارد تا یکی دوسال آینده خودروهای دنا اتوماتیک و دنا توربوشارژ را به بازار ارائه دهد.

بدین‌ترتیب دناپلاس نه جعبه‌ی دنده‌ی اتوماتیک دارد و نه از موتور توربوشارژ استفاده می‌کند. در اصل دنا پلاس از لحاظ فنی تغییری با دنا نداشته است و بیشتر تغییرات اعمال‌شده در بدنه‌ی خودرو است.

دنا/dena

تفاوت دنا و دنا پلاس

اولین تغییری که در ظاهر دنا پلاس بدون روشن کردن این خودرو ظاهر می‌شود، سانروف آن است. دنا پلاس اولین خودروی ملی است که به‌صورت پیش‌فرض سانروف و همچنین دوربین دنده‌ عقب دارد. می‌توان انتظار داشت این روند در خودروهای جدید ایران خودرو ادامه یابد و آپشن‌هایی چون سانروف و دوربین دنده‌ عقب به‌صورت پیش‌فرض روی دیگر محصولات تولیدی جدید عرضه شود.

تغییر دیگر، چراغ ال‌ای‌دی دید روز یا day light است که در چراغ‌های جلویی دنا پلاس تعبیه شده است. ایران خودرو با الگو گیری از برندهای درجه‌ یک جهانی چون بنز و بی‌ام‌و، چراغ‌های نئون را نیز به چراغ‌های جلو و عقب دنا اضافه کرده است تا این خودرو از نظر زیبایی بیرونی با دنا تفاوت‌هایی داشته باشد.

مشخصات فنی یکسان دنا و دنا پلاس

دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مانند دنا است. این دو خودرو از موتور EF7 بهره می‌برند. این موتور حجم ۱۶۴۶ سی‌سی (۱۷۰۰ سی‌سی اسمی)، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس ۱۱۵ اسب بخار است که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به دست می‌آید. استاندارد آلایندگی دنا و دنا پلاس یورو۴ است.

دنا و دنا پلاس با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲.۰۳ ثانیه، تا نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌پیمایند. مصرف سوخت این دو خودروی ترکیبی تولید ایران خودرو ۸.۱ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر است.

قیمت دنا و دناپلاس

دنا به صورت صفر (دسته اول) در حال حاضر در کارخانه و نمایندگی‌های ایران‌خودرو با قیمت ۴۲ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان و در بازار آزاد با قیمت ۴۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.قیمت دنا پلاس صفر نیز قرار است در کارخانه و نمایندگی‌های ایران خودرو حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در بازار آزاد حدود ۴۹ میلیون تومان باشد.

تفاوت دنا و دنا پلاس

اولین تغییری که در ظاهر دنا پلاس بدون روشن کردن این خودرو ظاهر می‌شود، سانروف آن است. دنا پلاس اولین خودروی ملی است که به‌صورت پیش‌فرض سانروف و همچنین دوربین دنده‌ عقب دارد. می‌توان انتظار داشت این روند در خودروهای جدید ایران خودرو ادامه یابد و آپشن‌هایی چون سانروف و دوربین دنده‌ عقب به‌صورت پیش‌فرض روی دیگر محصولات تولیدی جدید عرضه شود.

تغییر دیگر، چراغ ال‌ای‌دی دید روز یا day light است که در چراغ‌های جلویی دنا پلاس تعبیه شده است. ایران خودرو با الگو گیری از برندهای درجه‌ یک جهانی چون بنز و بی‌ام‌و، چراغ‌های نئون را نیز به چراغ‌های جلو و عقب دنا اضافه کرده است تا این خودرو از نظر زیبایی بیرونی با دنا تفاوت‌هایی داشته باشد.

مشخصات فنی یکسان دنا و دنا پلاس

دنا پلاس از لحاظ مشخصات فنی مانند دنا است. این دو خودرو از موتور EF7 بهره می‌برند. این موتور حجم ۱۶۴۶ سی‌سی (۱۷۰۰ سی‌سی اسمی)، ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ دارد. حداکثر قدرت خروجی موتور دنا پلاس ۱۱۵ اسب بخار است که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به دست می‌آید. استاندارد آلایندگی دنا و دنا پلاس یورو۴ است.

دنا و دنا پلاس با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲.۰۳ ثانیه، تا نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌پیمایند. مصرف سوخت این دو خودروی ترکیبی تولید ایران خودرو ۸.۱ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر است.

قیمت دنا و دناپلاس

دنا به صورت صفر (دسته اول) در حال حاضر در کارخانه و نمایندگی‌های ایران‌خودرو با قیمت ۴۲ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان و در بازار آزاد با قیمت ۴۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.قیمت دنا پلاس صفر نیز قرار است در کارخانه و نمایندگی‌های ایران خودرو حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در بازار آزاد حدود ۴۹ میلیون تومان باشد.

تندر 90 پلاس به بازار می‌آید

ایران خودرو در این ماه‌های آخر سال خودروهای جدید خود را معرفی می‌کند تا سال آینده، بازار را تشنه‌ی ورود آن‌ها کند.تندر ۹۰ پلاس (تندر پلاس) یکی از خودروهای جدید ایران خودرو است. البته بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار خودرو از ابتدای سال نو منتظر این خودرو بودند.

تندر ۹۰ پلاس (تندر پلاس) در اصل یک نسخه‌ی فیس‌لیفت‌شده از تندر معمولی است. تغییرات این خودرو در بخش‌های خارجی و داخلی بدنه و طراحی رخ داده است و برخی از تجهیزات رفاهی نیز تغییر کرده‌اند؛ اما این خودرو در بخش پیشرانه تغییری نداشته است.

تندر ۹۰ پلاس همچون دنا پلاس از پیشرانه‌‌ی تنفس طبیعی استفاده می‌کند و هنوز خبری از پیشرانه‌های توانمند‌تر و انواع مجهز به توربوشارژر در خودروهای جدید ایران خودرو نیست.

تندر ۹۰ پلاس/تندر جدید/تندر پلاس/tondar+/

تندر ۹۰+ نسبت به تندر ۹۰ یا همان تندر معمولی در سه بخش زیر تغییراتی داشته است:

۱- بخش خارجی

۲- بخش داخلی

۳- بخش تجهیزات رفاهی

تندر ۹۰ پلاس/تندر جدید/تندر پلاس/tondar+/

تغییرات بخش طراحی بدنه تندر ۹۰ پلاس

  • طرح جدید چراغ‌ھای جلو و عقب
  • طرح جدید سپر جلو و جلوپنجره و ھم‌رنگ شدن آن با رنگ بدنه
  • طرح جدید سپر عقب و ھم‌رنگ شدن آن با رنگ بدنه
  • آینه‌ھای جدید جانبی بزرگ و ھم‌رنگ شدن آن‌ها با رنگ بدنه
  • طرح جدید درب صندوق عقب و اضافه‌شدن نوار کرومی پایین آن به ھمراه تغییر دکمه‌ی بازکننده‌ی صندوق
  • ھم‌رنگ شدن زه و دستگیره‌ھا با رنگ بدنه
  • قلاب یدک‌کش مخفی سپر عقب
  • چراغ مه‌شکن جدید عقب
  • اضافه‌شدن دو عدد شبرنگ روی سپر عقب

پژو 508 سدان لوکس فرانسوی

سال قبل شایعاتی مبنی بر رونمایی از پژو 508 در کنار خودروهایی چون پژو 301، پژو 208، پژو 2008 و پژو 5008 منتشر شد، اما پس از نهایی شدن توافق‌نامه و پس از عقد قرار دارد ایران خودرو و پژو، به ترتیب خودروهای پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۸ برای  تولید در نظر گرفته شدند.

پژو 508 / peugeot 508

پژو ۵۰۸ خودرویی در کلاس سدان سایز متوسط شهری است. سدان‌های سایز متوسط یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودرویی هستند که البته انواع توانمندی از برند‌های مختلف در این کلاس حضور دارند. این دسته از خودروها علاوه بر فضای داخلی مناسب، از پیشرانه با توان کافی و امکانات رفاهی خوبی بهره می‌برند که بدین ترتیب نیاز‌های عموم خانواده‌ها را تأمین خواهند کرد. طی سالیان گذشته این کلاس از خودروها جز محبوب‌ترین نمونه‌ها در میان خریداران بودند و فروش خوبی برای تولیدکنندگان خود به ارمغان می‌آوردند.

اما چند سالی است که این روند تغییر یافته است و انواع کراس‌اوور و شاسی‌بلند محبوبیت بیشتری میان خریداران دارند. با این حال هنوز هم کلاس سدان‌‌های شهری از اهمیت بسیاری بالایی برای تولید‌کنندگان برخوردار هستند و توسعه‌ی نمونه‌های ایده‌آل جزو اولویت هر خودروسازی است. پژو نیز در همین راستا با فیس‌لیفت ۵۰۸، سعی در کسب سهم بیشتری از این بازار دارد.

پژو 508 / peugeot 508

برادر بزرگ‌تر ۳۰۱ برای جایگزینی پژو ۴۰۷ و شاید هم پژو  پارس، وارد بازار ایران خواهد شد. پژو ۵۰۸ نقش بسیار حیاتی در میان مدل‌های این تولید کننده‌ی فرانسوی دارد. این خودرو پس از تجربه‌ی ناموفق و توقف تولید مدل‌های ۴۰۷ و ۶۰۷، با طراحی متفاوت وارد بازار شد و سعی در جلب نظر کاربران دارد. نمونه‌ی اول این خودرو در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و اکنون پس از چند سال، تغییرات و بهینه‌ سازی‌های ظاهری و فنی زیادی به خود دیده است. پژو ۵۰۸ با قیمت تقریبی ۱۶۵ میلیون تومان در بازار ایران عرضه خواهد شد.

مشخصات و قیمت پژو 508