دنیای خودرو

معرفی و بررسی جدید‌ترین خودروهای جهان و تکنولوژی‌های صنعت خودروسازی

دنیای خودرو

معرفی و بررسی جدید‌ترین خودروهای جهان و تکنولوژی‌های صنعت خودروسازی

معرفی کامل پژو 2008

پژو 2008 به عنوان اولین محصول مونتاژ شده در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران‌خودرو و پژو یا همان شرکت ایکاپ است. این خودرو به‌عنوان اولین کراس اوور شرکت پژو در ایران شناخته خواهد شد. پژو ۲۰۰۸ را می‌توان اولین محصول مونتاژ داخلی بعد از  برجام دانست که حاصل قرارداد ایران‌خودرو و پژو است.

شرکت ایکاپ به تولید و مونتاژ خودروهای تولید مشترک ایران خودرو و پژو در ایران خواهد پرداخت. بر اساس توافق انجام‌شده و شرایطی که وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرده است، خودروهایی در این کارخانه تولید می‌شوند که کمتر از ۳ سال از طراحی و تولید آن‌ها در بازار روز جهان گذشته باشد.

ایکاپ در فاز اول به تولید و داخلی سازی سه خودروی پژو 2008، پژو 301 و پژو 208 می‌پردازد تا در عرض سه سال این خودرو به ۸۰ درصد ساخت ایران برسد. در کنار این سه خودرو مونتاژ پژو ۵۰۸ در ایران قطعی شده و احتمالا خودروی پژو ۵۰۰۸۸ در ایران مونتاژ شود.

شرکت پژو پس از استقبال خریداران از پژو ۲۰۸ و با توجه به رشد قابل توجه بازار خودروهای کراس اوور یا شاسی بلند شهری، تصمیم گرفت نمونه‌ی کراس اوور این خودرو را تولید کند و آن را با نام ۲۰۰۸ برای اولین بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ که یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های خودروی اروپا است، معرفی کرد.

شاسی‌بلند‌ها در سال‌های گذشته با توجه به استقبال مردم و استفاده بیشتر در شهر به دو دسته تقسیم شدند. دسته اول کراس اوورها هستند. کراس‌اوورها در اصل مدل جمع و جورتری از شاسی‌بلندها هستند که با حجم داخلی کمتر، به پیشرانه‌ی کم‌مصرف‌تر و البته ضعیف‌تری نیز مجهز هستند و قابلیت‌های چندانی در بخش آفرود ندارند. هیوندای توسان و کیا اسپرتیج دو نمونه معروف از این دسته از خودروها در بازار در کشورمان هستند. دسته دوم SUV هستند که به فضای کابین بزرگ و پیشرانه‌ی توانمند‌تری مجهز شده‌اند. تویوتا لندکروزر، هیوندای سانتا‌فه و کیا سورنتو چند نمونه از خودروهای شاسی‌بلند مطرح در کشورمان هستند.

از مارس ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۶، پژو ۲۰۰۸ بدون تغییر برجسته ظاهری به بازار عرضه شده است. اما در نمایشگاه ژنو سال گذشته شرکت پژو از فیس‌لیفت ۲۰۰۸ با عنوان مدل ۲۰۱۷ رونمایی کرد که هم فیس‌لیفت (تغییر طراحی ظاهری) پیدا کرد و هم در انواع پیشرانه با تغییر روبرو شد. پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ همچون پژو ۲۰۸ از پیشرانه پربازده و کم‌مصرف سری PureTech استفاده می‌کند. پیشرانه‌ی مذکور با حجم ۱۲۰۰ سی‌سی و توان ۱۳۰ اسب بخار، جایزه بهترین پیشرانه‌ی سال ۲۰۱۶ را در دسته‌ی نمونه‌های ۱۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ سی‌سی کسب کرد.

پژو ۲۰۰۸ هم‌اکنون در ایران مراحل نهایی مونتاژ و تست را طی ‌می‌کند. اولین بدنه‌ی این خودرو در کارخانه‌ی ایکاپ در اواخر آبان ماه امسال رنگ شد تا مقدمات تولید و عرضه‌ی پژو ۲۰۰۸ در ایران طی شود. بر اساس آخرین اظهار مدیران گروه صنعتی ایران خودرو، اولین محصول ایکاپ، اسفند ماه  ۱۳۹۵ به بازار ایران عرضه خواهد شد.

قیمت این شاسی‌بلند در بازار ایران می‌تواند فاکتور خوبی برای رقابت این خودرو با رقبای چینی، کره‌ای، ژاپنی و اروپایی باشد. قیمت پژو ۲۰۰۸ در ایران هنوز به‌صورت دقیق اعلام نشده است؛ اما بنا به مصاحبه‌ی مدیرعامل ایران خودرو با قیمت ۷۷ میلیون تومان به بازار ارائه خواهد شد.

مشخصات و قیمت پژو 2008

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.